​Eenmalig een bedrag extra aflossen

Eenmalig extra aflossen op uw lening bij Florius? Dat is mogelijk, zowel met een Annuïteiten Hypotheek of Lineaire Hypotheek als met een Aflossingsvrije Hypotheek. De makkelijkste manier is om via mijnFlorius in te loggen en de extra aflossing via iDeal te regelen.

Eenvoudig extra aflossen in mijnFlorius via iDEAL

iDealIn mijnFlorius regelt u een eenmalige extra aflossing eenvoudig via iDEAL. U kunt per keer maximaal EUR 50.000 eenmalig extra aflossen. Voor klanten van Triodos Bank geldt een maximum van EUR 10.000 per keer. Gebruik voor een snelle verwerking van uw extra aflossing het IBAN waarvan wij ook het maandbedrag van uw hypotheek incasseren.

 

Extra aflossen zonder prijskaartje

Extra aflossen uit eigen middelen? Dat doet u bij Florius zo veel en zo vaak u wilt, zonder dat u hiervoor een vergoeding hoeft te betalen.​​​ Extra aflossen zonder prijskaartje dus. 

 

​Geen toegang tot mijnFlorius

U kunt eenvoudig en snel een mijnFlorius account aanmaken aanmaken. Wilt u niet extra aflossen in mijnFlorius? Volg dan onderstaand stappenplan. 

  1. Maak uw extra aflossing over naar NL19 ABNA 0427 0935 46 ten name van Florius in Amersfoort. Gebruik hiervoor het rekeningnummer (IBAN) waarvan wij ook uw maandbedrag incasseren. 
  2. Wilt u extra aflossen op meerdere leningdelen? Maak dan per leningdeel een bedrag over. 
  3. Vermeld bij elke extra aflossing de volgende omschrijving:
    Extra aflossing, leningnummer: xxxx, leningdeelnummer: xxxx

Op de plaats van de xxxx vult u de gegevens in die voor de betreffende extra aflossing van toepassing zijn. Het leningnummer en het leningdeelnummer vindt u onder andere op uw jaarlijkse saldo-opgave en in mijnFlorius.


Extra aflossen heeft mogelijk fiscale gevolgen

Extra aflossen op uw (spaar)hypotheek kan fiscale gevolgen hebben. Neem voor advies over uw persoonlijke situatie contact op met uw hypotheekadviseur.

Wanneer ga ik mijn nieuwe maandbedrag betalen?

Komt uw extra aflossing binnen na de eerste van de maand en vóór de vierde werkdag voor het einde van de maand? Dan verwerken wij de extra aflossing (in principe) nog diezelfde maand. Wij incasseren uw nieuwe maandbedrag dan (in principe) aan het einde van de opvolgende maand. Ontvangen wij het bedrag later? Dan schuift dit een maand op.

  • Voorbeeld 1: wij ontvangen de extra aflossing op 20 maart. Dan is deze extra aflossing per 1 april daadwerkelijk verwerkt. Eind april incasseren wij voor het eerst het nieuwe maandbedrag.
  • Voorbeeld 2: wij ontvangen de extra aflossing op 28 maart. Dan is deze extra aflossing per 1 mei daadwerkelijk verwerkt. Eind mei incasseren wij voor het eerst het nieuwe maandbedrag geïncasseerd.

Uw maandbedrag wordt alleen opnieuw vastgesteld als er een verandering is van EUR 2 of meer.


Betaal ik teveel rente als de extra aflossing niet meteen administratief verwerkt wordt?

Nee. U betaalt nooit teveel rente als uw extra aflossing niet meteen administratief verwerkt wordt. U ontvangt bij Florius namelijk een rentevergoeding vanaf de datum dat wij de eenmalige extra aflossing hebben ontvangen. Deze rentevergoeding is gelijk aan het rentepercentage dat u betaalt. Het bedrag dat u aan rente van ons ontvangt lossen wij af op uw hypotheek.

​Hoe weet ik dat het bedrag bij Florius is aangekomen?

Als u het genoemde IBAN nummer van Florius gebruikt voor de overboeking, dan boekt uw eigen bank het bedrag naar ons over. De bevestiging hiervan vindt u op het rekeningafschrift van uw eigen bank.

 

U ontvangt ook een bevestigingsbrief van ons. Deze versturen wij de eerste werkdag nadat wij het geld hebben ontvangen. 


Wanneer krijg ik bericht van Florius over mijn nieuwe maandbedragen?

Ontvangen we het bedrag vóór de vierde werkdag voor het einde van de maand, dan krijgt u het nieuwe maandoverzicht uiterlijk op de 15e van de opvolgende maand. Wordt het bedrag later ontvangen, dan schuift dit een maand op. In dit maandoverzicht worden uw nieuwe maandbedragen genoemd

 

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met een medewerker van Florius: 033 - 752 50 00. We helpen u graag op werkdagen van 08.30 uur tot 21.00 uur. Of stel uw vraag per e-mail: service@florius.nl.​

 

Meer informatie

Maandelijks extra aflossen ​