​Eenmalig een bedrag extra aflossen

Eenmalig extra aflossen op uw lening bij Florius? Dat is mogelijk, zowel met een Annuïteiten Hypotheek of Lineaire Hypotheek als met een Aflossingsvrije Hypotheek. De makkelijkste manier is om via mijnFlorius in te loggen en de extra aflossing via iDeal te regelen.

​Heeft u nog geen toegang tot mijnFlorius?

Deze kunt u eenvoudig en snel aanmaken. Volg anders onderstaand stappenplan. Voor een snelle verwerking vragen wij u de eenmalige extra aflossing over te boeken van het IBAN waarvan uw maandbedrag ook wordt geïncasseerd.

 

Wilt u eenmalig extra aflossen op verschillende leningdelen, maakt u dan per leningdeel een overboeking.

  • De eenmalige extra aflossing maakt u over op:
    IBAN NL19 ABNA 0427 0935 46 ten name van Florius in Amersfoort.
  • Vermeld bij de aflossing de volgende omschrijving:
    h02 Extra aflossing, lening:xxxx , deel:xxxx, achternaam:xxxx

h02 is voor ons de herkenning van een extra aflossing. Vul op de plaats van de xxxx de voor u toepasselijke gegevens in. Het leningnummer en het leningdeelnummer waarop u wilt aflossen vindt u onder andere op de saldo-opgave die u jaarlijks van ons ontvangt of op mijnFlorius.


​​Let op

Wanneer u wilt aflossen op een spaarhypotheek kan dit fiscale gevolgen hebben. Neem voor uw persoonlijke situatie contact op met uw hypotheekadviseur

 

Hoe vaak mag ik een extra aflossing doen op mijn hypotheek?

U mag bij Florius zo vaak een bedrag extra aflossen als u wilt.​​​

 

Eenvoudig extra aflossen bij Florius via iDEAL

iDealVia iDEAL doet u eenvoudig een eenmalige extra aflossing. U regelt dit direct in mijnFlorius. Via iDEAL kunt u per keer maximaal EUR 50​.000 eenmalig extra aflossen. Voor klanten van Triodos Bank geldt een maximum van EUR 10.000 per keer. Maak voor een snelle verwerking de extra aflossing over van het IBAN waarvan de hypotheek ook wordt geïncasseerd.

 

​Let op: ​

Extra aflossen op uw hypotheek kan fiscale gevolgen hebben. Raadpleeg hiervoor uw hypotheekadviseur. ​​​​

​Wanneer ga ik mijn nieuwe maandbedrag betalen? 

Als de extra aflossing is binnengekomen na de eerste van de maand en vóór de vierde werkdag voor het einde van de maand, dan wordt de extra aflossing (in principe) nog diezelfde maand verwerkt. Het nieuwe maandbedrag wordt dan (in principe) aan het einde van de opvolgende maand geïncasseerd. Wordt het bedrag later ontvangen dan schuift dit een maand op.

  • Voorbeeld 1: de extra aflossing wordt 20 maart ontvangen, dan is deze extra aflossing per 1 april daadwerkelijk verwerkt. Eind april wordt dan voor het eerst het nieuwe maandbedrag geïncasseerd.
  • Voorbeeld 2: de extra aflossing wordt 28 maart ontvangen, dan is deze extra aflossing per 1 mei daadwerkelijk verwerkt. Eind mei wordt dan voor het eerst het nieuwe maandbedrag geïncasseerd. 

 

Betaal ik teveel rente als de extra aflossing niet meteen administratief verwerkt wordt?

Nee. U betaalt nooit teveel rente als uw extra aflossing niet meteen administratief verwerkt wordt. U ontvangt bij Florius namelijk een rentevergoeding vanaf de datum dat wij de eenmalige extra aflossing hebben ontvangen. Deze rentevergoeding is gelijk aan het rentepercentage dat u betaalt. Het bedrag dat u aan rente van ons ontvangt lossen wij af op uw hypotheek.

 

Uw maandbedrag wordt alleen opnieuw vastgesteld als er een verandering is van EUR 2 of meer.

​Hoe weet ik dat het bedrag bij Florius is aangekomen?

Als u het genoemde IBAN nummer van Florius gebruikt voor de overboeking, dan boekt uw eigen bank het bedrag naar ons over. De bevestiging hiervan vindt u op het rekeningafschrift van uw eigen bank.

 

U ontvangt ook een bevestigingsbrief van ons. Deze versturen wij de eerste werkdag nadat wij het geld hebben ontvangen. 


 

Wanneer krijg ik bericht van Florius over mijn nieuwe maandbedragen?

Ontvangen we het bedrag vóór de vierde werkdag voor het einde van de maand, dan krijgt u het nieuwe maandoverzicht uiterlijk op de 15e van de opvolgende maand. Wordt het bedrag later ontvangen, dan schuift dit een maand op. In dit maandoverzicht worden uw nieuwe maandbedragen genoemd

 

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met een medewerker van Florius: 033 - 752 50 00. We helpen u graag op werkdagen van 08.30 uur tot 21.00 uur. Of stel uw vraag per e-mail: service@florius.nl.​

 

Meer informatie

Maandelijks extra aflossen ​