Ontevreden over onze service? Trek aan de bel!

Om zo snel en goed mogelijk met je feedback aan de slag te gaan, vragen we je:

  • kort en bondig te omschrijven wat er is gebeurd,
  • duidelijk aan te geven waarom je vindt dat de dienstverlening niet juist is verlopen,
  • een suggestie te doen welke oplossing jij graag van ons zou zien.

Nadat we een klacht hebben ontvangen, nemen we deze binnen een werkdag in behandeling en ontvang je hiervan een (telefonische) bevestiging. We doen er alles aan om je klacht binnen 3 werkdagen af te handelen. Beslissing genomen? Dan informeren we je hier telefonisch en/of schriftelijk over.

Vul het online klachtenformulier in of bel ons op 033 - 750 4050

In beroep tegen een beslissing

Heb je een klacht ingediend en ben je het inhoudelijk niet eens met onze reactie? Dan kun je jouw verhaal binnen zes weken aan de directie van Florius voorleggen. Onderbouw in dat geval goed waarom onze beslissing in jouw ogen onterecht is. Je kunt je beroep indienen via directieklachten@florius.nl of per post:

Directie van Florius
t.a.v. Klachtenmanagement
Antwoordnummer 517
3800 VB Amersfoort
Een postzegel is niet nodig

Als je het ook niet eens bent met de conclusie van onze directie, heb je twee opties: je kunt je klacht direct voorleggen aan de bevoegde civiele rechter, of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Start de KiFiD-procedure binnen drie maanden na het doorlopen van de klachtenprocedure bij Florius, of na de ontvangst van onze laatste reactie. Kijk voor meer informatie op kifid.nl.

Herstelkostenregeling

Als blijkt dat er aan onze kant iets is misgegaan, herstellen we dat natuurlijk zo snel mogelijk. De kans bestaat dat we jouw hulp daarbij nodig hebben. Moet je extra werkzaamheden verrichten en komen die voor rekening van je klant? Dan vergoedt Florius deze kosten. Onze herstelkostenregeling is opgesteld in lijn met de herstelkostenregeling van het Verbond van Verzekeraars. Wil je weten of je in aanmerking komt voor herstelkosten en hoe je de vergoeding aanvraagt?