Nieuwsbericht

Per 1 oktober 2025 kun jij voor je klanten een ‘dubbele overbrugging’ aanvragen. Gaan ze uit elkaar en verkopen ze hun huidige woning? Dan kunnen ze straks allebei een overbruggingslening aanvragen voor hun nieuwe woning. Dit kan als de nieuwe hypotheek wordt aangevraagd bij een van onze merken Florius, ABN AMRO of Moneyou. Een mooie verbetering voor de klant.

De Florius Verhuisregeling beweegt al mee als klanten uit elkaar gaan. Want beide ex-partners kunnen ieder een deel van de rente van de oude hypotheek meenemen naar de 2 afzonderlijk nieuwe hypotheken. Binnen ons huidige beleid kan slechts een van de klanten een overbruggingslening aanvragen.

Wat betekent deze nieuwe mogelijkheid voor de klant?

Beide klanten kunnen een deel van de overwaarde gebruiken voor hun nieuwe overbruggingslening. Hiermee kunnen ze allebei hun eigen nieuwe woning (deels) financieren. Hierdoor kunnen beide ex-partners hopelijk gemakkelijker een nieuwe woning kopen.

Voor wie is deze nieuwe propositie bedoeld?

Deze nieuwe service is bedoeld voor onze eigen (bestaande) klanten binnen een van onze merken. En als zij hun nieuwe hypotheek opnieuw afsluiten bij Florius, ABN AMRO of Moneyou. Het geldt dus niet voor klanten die nu een andere geldverstrekker hebben.

Hoe werkt een aanvraag voor een dubbele overbrugging?

Klanten kunnen de dubbele overbrugging alleen aanvragen met jouw advies. Jij berekent het maximaal te financieren bedrag, volgens ons beleid, voor de totale overbruggingslening. Dit bedrag kunnen de klanten samen verdelen. Via het 'Formulier voor het verdelen van overwaarde van uw te verkopen woning’ geven ze aan hoe ze de overwaarde willen verdelen. Dit formulier vind je bij de downloads. Bij de aanvraag willen we weten welke aanvrager als eerste passeert voor de nieuwe overbruggingslening. Dit kan de klant ook aangeven in het formulier.

Let op hoe je de aanvraag indient

Geef in het vrije tekstveld van je aanvraag aan dat er sprake is van een dubbele overbrugging. En lever het ingevulde en ondertekende formulier aan bij de aanvraag.
Voor vragen kan je terecht bij je eigen acceptatieteam of relatiemanager.