Ook tijdens de looptijd van een hypotheek kan je als adviseur het verschil maken. Zeker als je weet op welke momenten je relevant kan zijn. Bij Florius helpen we jou als adviseur graag met het zien van deze kansen. Zodat onze gezamenlijke klanten voelen dat ze in goede handen zijn. Gedurende de hele looptijd van hun hypotheek.

De nieuwe Plus van Florius: Met de juiste gegevens zie je veel meer kansen!

Bij Florius beschikken we over een schat aan data van onze klanten. Steeds meer adviseurs verdiepen zich in de mogelijkheden die deze informatie biedt. En met succes! In ‘mijnFAN’ kan je alle leninggegevens vinden. Maar Florius biedt meer. Door de optie ‘Kansrijke Momenten’ aan te vinken, zie je nog meer mogelijkheden om voor je klant het verschil te maken. Bijvoorbeeld omdat je op tijd weet wanneer de rentevaste periode van je klant bijna afloopt. Ook krijg je overzicht over de energielabels van de huizen van je klanten. En dat biedt kansen voor een gesprek of advies over verduurzaming.

Snel en persoonlijk via je eigen acceptatieteam

We weten maar al te goed hoe belangrijk persoonlijk contact is. Natuurlijk tussen jou als adviseur en de klant, maar zeker ook tussen jou en Florius. Daarom behandelt jouw eigen acceptatieteam ook jouw dossiers in beheer. Samen met je vaste relatiemanager zorgen zij er voor dat je snel kan schakelen met mensen die vertrouwd zijn. Ons team is jouw team, zeggen we niet voor niets. En dat is een enorme plus. Zowel tijdens het afsluiten, maar ook tijdens de looptijd van de hypotheek.

De verhuisregeling van Florius

Nog een goede reden voor jou als adviseur om tijdens de looptijd op de radar te blijven: onze verhuisregeling. Mocht je klant dan verhuisplannen hebben, dan kan je altijd wijzen op het feit dat de gunstige voorwaarden vaak gewoon mee verhuizen. Lees meer op FAN.
 
Pak de kansen
Wat we maar willen zeggen: ontdek alle mogelijkheden die onze informatie jou kan bieden.

Doe mee met een van de inspirerende Florius Kennissessies Beheer!

Speciaal voor adviseurs die dieper willen ingaan op de mogelijkheden hebben we onlangs een viertal Kennissessies georganiseerd. Hierin legden we precies uit hoe jij als adviseur relevant blijft voor je klanten tijdens de hele looptijd van de hypotheek. En gaven we tips om klanten in beheer optimaal te bedienen. In 45 minuten was jij helemaal op de hoogte. Uit de enthousiaste reacties van de onlangs gehouden sessies begrijpen wij dat velen van jullie geïnspireerd aan de slag zijn gegaan om het maximale uit de bestaande klanten te halen. Dus meer kansen in beheer zien. Natuurlijk willen we jou ook inspireren met deelname aan een Kennissessie Beheer. Dus heb jij ze gemist, stuur een mail naar je relatiemanager en je hoort snel wanneer de volgende sessies zijn. Of nodig je relatiemanager zélf uit voor een extra toelichting. Hij/zij komt graag persoonlijk bij je langs.

Nieuwsgierig naar het programma?

Programma is als volgt:

  • Even voorstellen
  • De Florius-dienstverlening in de beheerfase
  • Relevante informatie en signalen via FAN en Kansrijke Momenten
  • Kansrijke Momenten in de praktijk
  • Verduurzamen bij Florius
  • Het voordeel van de Florius Verhuisregeling
  • Tips en aandachtspunten

Kansrijke Momenten

Alles over Kansrijke Momenten kan je bekijken in deze handige video.

Handige tip’s vanuit de praktijk

  1. Je eigen acceptatieteam, ook voor Beheer
  2. Overleg als je meerdere wijzigingen wilt
  3. Vraag een wijziging minimaal drie maanden vóór een renteherzieningsdatum aan
  4. Aanpassen risico-opslag via nieuwe waardebepaling
  5. Verrekenen afkoopwaarde bij omzetten hypotheekvorm gebeurt soms achteraf
  6. Altijd volledige eerste incasso bij klant, vanuit nieuwbouwdepot vanaf 2e incasso

Beheer-inspiratie nodig?

Versterk jouw beheeraanpak met real-time klantdata

We hebben onlangs een innovatieve nieuwe mogelijkheid geïmplementeerd waarmee je via de HDN-lijn de actuele leninggegevens van jouw Florius-klanten direct kan opvragen in jouw eigen adviespakket. Je kan dus altijd vertrouwen op de meest actuele en nauwkeurige klantgegevens, wat jouw advies nog waardevoller maakt. Dit betekent minder gedoe, minder fouten en meer tijd om te focussen op wat echt belangrijk is: jouw klanten!

Als je werkt met het adviespakket 'Elements', kan je deze nieuwe functionaliteit al gebruiken en ervan profiteren. Lees hoe het werkt. We verwachten dat deze functionaliteit ook snel in de andere pakketten beschikbaar komt. Lees hier meer over.

En nog meer kansen via het Portefeuille-overzicht

Op FAN kan je heel eenvoudig in één keer het volledige portefeuille-overzicht downloaden. Hiermee ontdek je zelf extra kansen voor jouw klant. Deze inzichten kunnen jou helpen om je klant proactief van hulp te voorzien. Een paar voorbeelden:

  • Heeft je klant afgelost of is de waarde van de woning hoger dan toen de hypotheek is afgesloten? Dan kan de risico-opslag mogelijk omlaag kan door het aanleveren van een nieuwe waardebepaling.
  • Is je klant 55+? Wellicht kan je toekomstige woonplannen met hen bespreken. Vaak denken ze hier wel over na maar stellen ze concrete stappen uit.
  • Heb je klanten met een relatief hoge rente of een hypotheekvorm die niet meer goed bij ze past? Eventueel kan je een aflossingsvrije- of beleggingshypotheek omzetten naar een aflossende variant.

Op basis van de klantkaart met alle relevante leninggegevens kan je ook zien of er nog meer aanknopingspunten zijn voor een proactief contactmoment.