20191121 - Banner Chatrobot.jpg
Jouw nieuwe 'collega' met verstand van verduurzamen

Een chatbot die jouw klant inzicht biedt vóór het adviesgesprek!

​Dat verduurzaming je klant een hoop kan bieden, weet je al. Je klant denkt alleen; ‘hoe dan?’ Wat hem dan kan helpen, is een concreet plaatje van de mogelijkheden, afgestemd op zijn situatie. Jij kunt hem dat geven al vóór jullie eerste gesprek. Dankzij Robert!

Virtuele assistent (chatbot)
Robert is een chatbot van Florius die jouw klant concreet laat zien wat er mogelijk is én hoe hij dit aan kan pakken. Na een ‘gesprek’ met Robert heeft je klant een indicatie van de mogelijkheden, de kosten, wat het hem mogelijk oplevert én hoe hij het kan financieren. Alles netjes onder elkaar. Zo is hij goed voorbereid op jullie adviesgesprek. Benieuwd hoe Robert kan helpen?
20191119 - Printscreen Chatgesprek.JPG

Wat biedt Robert concreet?

Robert geeft je klant:
een overzicht van welke energiebesparende maatregelen mogelijk zijn.
een indicatie van de besparing van energiekosten.
een indicatie van de kosten van de uitvoering van deze maatregelen.
een idee of de Florius Verduurzaam Hypotheek interessant kan zijn om deze maatregelen te financieren.


Voor de inschatting van de kosten van de energiebesparende maatregelen en de mogelijke besparing in energiekosten maakt Robert gebruik van de kennis en rekenmethodes van de Energiebespaarders.

Hoe gaat Robert te werk?

  1. Op basis van de postcode en huisnummer onderzoekt Robert welke energiebesparende maatregelen wel of niet aanwezig zijn in de woning.
  2. Robert stelt vervolgens op basis van deze inzichten een aantal oplossingen voor en geeft een inschatting van de kosten die hier mee gemoeid zijn.
  3. Vervolgens geeft Robert een schatting van de mogelijke besparing die dit kan opleveren. Inzicht in kosten is 1 maar de financiering is 2. Daarom biedt Robert ook inzicht in hoe je dit kan financieren via de Florius Verduurzaam Hypotheek.
  4. Alles mooi samengevat in een downloadbaar overzicht dat jullie kunnen bespreken tijdens jullie gesprek.

Doe het zélf ook een keer om te ervaren hoe het werkt!


iStock_000014471538Medium.jpgEen laagdrempelige kennismaking

Gedurende het gesprek krijgt je klantgerichte informatie. Het is niet teveel informatie in een keer, en hij kan zelf sturen wat hij verder wil zien. Dit maakt Robert een prettige, laagdrempelige introductie op het onderwerp van het verduurzamen van de woning, maar dus ook op de oplossing én de financiering.


Goed om te weten, dat het een vrijblijvend inzicht is in wat er allemaal mogelijk is. De klant zit nergens aan vast en kan voor alle maatregelen zijn eigen advies of hulp inwinnen.

​Met een concrete financieringsvraag aan tafel

Aan het eind van het chatgesprek met Robert kan de klant zijn persoonlijke overzicht downloaden in een handige PDF. Hierdoor weet de klant meer over de mogelijkheden om zijn woning te verduurzamen én kan hij desgewenst met een concrete financieringsvraag met jou het gesprek aangaan.

 

Goed om te weten

Adviseer de klant om goed na te denken of hij wil investeren in energiebesparende maatregelen in zijn woning. Hij maakt hiervoor kosten en het is niet zeker dat hij de kosten in de toekomst terugverdient. Wij kunnen hier niets over beloven.


Voor wie is de chatbot een uitkomst?

Iedere klant die geïnteresseerd is in het verduurzamen van de woning kan het gesprek met Robert gebruiken om die eerste stap te zetten. Robert helpt jou en je klant te bespreken waar het echt om draait, een afgewogen financieel advies. Daar helpen wij je graag mee. Uiteraard kan deze tool ook handig zijn om in de adviesfase te gebruiken.

 

Start vandaag nog!

Heb je een adviesgesprek gepland staan? Stuur de link naar jouw klant zodat hij zich vóór het gesprek kan oriënteren op het verduurzamen van de woning.