​Veelgestelde vragen top 10

  
Antwoord
  
  
In <a href=/Documents/QA/vraag-en-antwoord-de-overgang-naar-Florius.pdf>deze pdf</a> staan 'vragen en antwoorden' die betrekking hebben op de overgang naar Florius. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Advies & Service.
Overgang van Direktbank
  
In <a href=/Documents/QA/vraag-en-antwoord-Florius-Praktijkvoorziening.pdf>deze pdf</a> staan 'vragen en antwoorden' die betrekking hebben op Florius Praktijkvoorziening. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Advies & Service.
Overgang van Direktbank
  
​Florius stelt de saldo-opgave voor 2016 beschikbaar in mijnFlorius vanaf de eerste helft van februari 2017. Na een algehele aflossing ontvangt u meteen na de aflossing een saldo-opgave. Voor meer informatie kunt u op​ onze pagina <a href="/saldo-opgave">saldo-opgave​​</a> ​terecht.​
Saldo-opgave
  
Dit betekent dat Florius bij het verstrekken van uw hypotheek gebruik heeft gemaakt van gelden van een andere bank. Dit heeft geen gevolgen voor u, maar wij vermelden dit wel. Florius blijft natuurlijk wel zorgdragen voor het beheer van uw (spaar)hypotheek.
Saldo-opgave
  
Het is niet verplicht uw gegevens te delen met uw adviseur. Maar door inzicht te hebben in uw hypotheekgegevens kan uw adviseur u sneller helpen en belangrijke momenten rond uw hypotheek in de gaten te houden.

In dit <a href="/Documents/Overige-documenten/delen-klantgegevens-faq.pdf" title="delen-klantgegevens-faq">document</a> vindt u meer veelgestelde vragen over het delen van gegevens via mijnFlorius.
mijnFlorius
  
Als de extra aflossing is binnengekomen na de eerste van de maand en vóór de vierde werkdag voor het einde van de maand, dan wordt de extra aflossing (in principe) nog diezelfde maand verwerkt. Het nieuwe maandbedrag wordt dan (in principe) aan het einde van de opvolgende maand geïncasseerd. Wordt het bedrag later ontvangen dan schuift dit een maand op.
mijnFlorius
  
Zodra Florius uw declaratie heeft ontvangen, wordt deze binnen drie tot vijf werkdagen in behandeling genomen en uitbetaald. Houdt u dus rekening met een betalingstermijn tussen de zes en tien werkdagen.
Bouwdepot
  
In dat geval vragen wij u om een schriftelijk verzoek in te dienen ter beëindiging van uw spaarpolis. Onder vermelding van hypotheek- en polisnummer en voorzien van de handtekening(en) van de verzekeringnemer(s) zoals vermeld op de polis.

Dit verzoek kunt u sturen naar:
Florius
Team Behandelen lening & Spaarpolissen
Postbus 1700
3800 BS AMERSFOORT

De polis wordt dan beëindigd op de eerste van de maand volgend na aflossing van de lening en na ontvangst van het door u ondertekende verzoek. De opgebouwde spaarwaarde kan op de door u aangegeven wijze worden overgemaakt. Dit zal ongeveer in de 3e week van de maand geschieden.
Extra aflossen en/of storten
  
<b>Loopt uw polis bij Florius?</b>
Bij Florius kunt u één of meerdere premiestortingen doen. Neem daarvoor contact op met een medewerker van Florius: 033 752 5000. Wij sturen u dan een berekening toe waarin staat hoeveel u maximaal aan premie kunt storten. Uw extra premiestorting kunt u na ontvangst van de berekening overmaken op het IBAN NL33 RABO 0100 9267 97 ten name van Florius in Amersfoort. Geef daarbij duidelijk aan dat het om een extra storting gaat. En vermeld het polisnummer waarvoor de extra storting bedoeld is.

<b>Loopt uw polis bij een andere maatschappij?</b>
Neem dan contact op met de maatschappij waar uw polis loopt.
Extra aflossen en/of storten
  
Maandelijks extra aflossen kan voor de volgende aflosvormen:
- <a href="/Pages/hypotheekvormen/aflossingsvrije-hypotheek.aspx">Aflossingsvrije Hypotheek​ </a>
- Leven Hypotheek*
- Hybride Hypotheek*
- BeleggersSelect Hypotheek*
- BeleggersKeuze Hypotheek*

*Maandelijks extra aflossen voor andere hypotheekvormen dan de Aflossingsvrije Hypotheek kunt u alleen regelen via uw hypotheekadviseur.
Extra aflossen en/of storten
1 - 10Volgende

​Staat uw vraag er niet tussen?