Home Hypotheek iDIN

iDIN: een veilig ID

Vindt u het ook zo lastig om al die verschillende wachtwoorden te onthouden? Gelukkig is er nu iDIN. Daarmee kunt u bij steeds meer bedrijven en overheidsdiensten inloggen via internetbankieren van uw eigen bank. Makkelijk, veilig en vertrouwd.
  • Idin
  • Account aanmaken
  • MijnFlorius app
  • Hulp bij inloggen
  • Inloggen mijnFlorius
  • Naar iDIN.nl
Wat is iDIN?

iDIN is een dienst die ontwikkeld is door de banken. U kunt met iDIN veilig inloggen bij Florius en steeds meer andere bedrijven. Ook kunt u met iDIN de voor uw hypotheekaanvraag benodigde documenten digitaal ondertekenen. U gebruikt de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank. Zo hoeft u veel minder gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. De werking van iDIN lijkt op die van iDEAL. Het verschil is dat u met iDIN geen betaling doet. U gebruikt internetbankieren alleen als identificatie. 


 

 Veilig en vertrouwd

 Inloggen zoals u gewend bent bij uw bank

 Geen gedoe met wachtwoorden



Account aanmaken met iDIN
Inloggen mijnFlorius

Activeer iDIN en krijg direct toegang tot uw gegevens in mijnFlorius. Handig, bijvoorbeeld om uw jaaroverzicht te bekijken of een extra aflossing te doen. 

Direct inloggen met iDIN
Documenten voor mijn hypotheekaanvraag digitaal ondertekenen

Gaat u uw renteaanbod of bindend aanbod digitaal ondertekenen? Dan kunt u zich met iDIN via de vertrouwde omgeving van uw eigen bank identificeren. Per post versturen of een bezoek aan kantoor zijn hierdoor overbodig geworden. En weet dat uw digitale handtekening dezelfde rechtsgevolgen heeft als een handgeschreven handtekening. Meer weten over digitaal ondertekenen? Vraag het uw hypotheekadviseur.

Goed om te weten! Vraagt u samen met een partner een offerte aan? Dan moet u beiden digitaal ondertekenen. (Dat geldt ook als u kiest voor fysiek ondertekenen.)

Veilig inloggen zonder wachtwoord

Het grootste voordeel van iDIN is dat u geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te onthouden om in te loggen in mijnFlorius. Alles wat u nodig heeft zijn de inloggegevens die u gebruikt voor internetbankieren bij uw eigen bank. 

iDIN: zo werkt het

Kies uw bank

Meer infoSluiten

Ga naar account aanmaken met iDIN en kies uw bank. 

Log in met internetbankieren

Meer infoSluiten

Log in bij uw bank zoals u gewend bent. Nadat u bent ingelogd, ziet u welke gegevens uw bank aan Florius verstuurt. Kies voor 'versturen' of 'akkoord'. 

Activeer iDIN

Meer infoSluiten
Vul uw e-mailadres en leningnummer in. Ook vraagt het systeem u om eenmalig een wachtwoord te kiezen. Dit wachtwoord heeft u alleen nodig als u niet kunt inloggen via internetbankieren. Bijvoorbeeld door een storing bij uw bank. Dit gebeurt niet vaak. 

Klaar!

Meer infoSluiten

U bent nu ingelogd. Welkom in mijnFlorius.

Veelgestelde vragen over iDIN

Is iDIN veilig?

iDIN gebruikt dezelfde beveiliging als internetbankieren. Daardoor is iDIN net zo veilig als internetbankieren. 

Kost iDIN geld?

Nee, iDIN kost u geen geld. iDIN is een service die u kosteloos wordt aangeboden wordt door de samenwerkende banken. Als u iDIN gebruikt om in te loggen, maakt u hierbij ook geen geld naar ons over. Uw bank stuurt alleen gegevens over uw identiteit naar ons toe. 

Welke gegevens ontvangt Florius van mijn bank?

Als u iDIN gebruikt, krijgt Florius de volgende gegevens van uw bank: voorletter(s), achternaam, woonadres, geboortedatum en geslacht. Deze gegevens gebruiken we alleen om u te laten inloggen in mijnFlorius.

Deze banken doen mee

 

Net zo makkelijk als iDEAL

iDIN is van hetzelfde bedrijf als iDEAL. Daarom lijkt de manier waarop iDIN werkt, een beetje op die van iDEAL. Het verschil is dat u met iDIN alleen uw identiteit aan ons doorgeeft. U doet geen betaling. 

 


Account aanmaken met iDIN
Meer informatie

Wilt u meer weten over iDIN? Lees er alles over op de website van iDIN.

Naar iDIN.nl
Jouw mening is belangrijk voor ons
Heb je een vraag? Of een tip om onze dienstverlening te verbeteren? Laat het ons weten. We horen het graag.
Neem contact op
Wie is Florius?
Klanten over ons
Disclaimer
Privacyverklaring
Dienstverleningsdocument
Hypotheekvormen
Maximale hypotheek
Renteoverzicht
Mijn situatie wijzigt
Duurzaam wonen
mijnFlorius
Nieuwsbrieven
Pers
Vind een adviseur
Verwachting hypotheekrente
Service en Contact
Formulieren
Klachtenregeling
Veelgestelde vragen
Zelf gegevens wijzigen
2022 | Algemene voorwaarden