Home Hypotheek Kapitaaloverdracht

Kapitaaloverdracht

Wilt u het opgebouwde bedrag van uw Florius hypotheek met kapitaalverzekering eigen woning óf spaarrekening eigen woning overdragen naar een andere verzekeringsmaatschappij of bank? Op deze pagina leest u hoe dit werkt.
  • Kapitaaloverdracht
  • Onze hypotheken
  • Inloggen mijnFlorius
  • Vind een adviseur
  • Contact opnemen
Aan wie kan ik kapitaaloverdracht doen?

Wanneer u een kapitaaloverdracht wilt doen is dit alleen mogelijk als het opgebouwde bedrag wordt overgedragen aan een financiële dienstverlener die deel uit maakt van het Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten.

We behandelen uw kapitaaloverdracht snel en transparant. Zoals afgesproken met de deelnemende partijen van het Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten. ABN Amro Hypotheken Groep B.V. is een van deze partijen, Florius is een handelsnaam van ABN Amro Hypotheken Groep B.V. 

Kapitaal overdragen

Heeft u een hypotheek bij Florius met een kapitaalverzekering eigen woning óf een spaarrekening eigen woning? Dan is het mogelijk uw kapitaal over te dragen naar een andere verzekeringsmaatschappij of bank. Dit kan alleen als uw hypotheek volledig is afgelost of wanneer u de hypotheekvorm wijzigt. 

Hoe werkt een kapitaaloverdracht?

Aanleveren benodigde gegevens

Meer infoSluiten

Wanneer u een kapitaaloverdracht wilt aanvragen dient u een ondertekend verzoek in bij Florius. In dit verzoek moeten de volgende gegevens staan:

  • Het polis- of rekeningnummer;

  • De naam van de nieuwe verzekeringsmaatschappij/financiële instelling waar het kapitaal aan overgedragen wordt;

  • Het IBAN-nummer waarop het bedrag overgemaakt moet worden en de omschrijving waaronder de overdracht dient plaats te vinden;

  • De handtekening van alle verzekeringnemers of rekeninghouders.

Deze gegevens verstuurt u naar het volgende adres:
Florius
Postbus 1700
3800 BS Amersfoort

Evaluatie verzoek

Meer infoSluiten

Nadat Florius uw verzoek heeft ontvangen controleren wij of wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen. Om dit te bepalen controleren wij of:

  • het verzoek door de juiste verzekeringnemer(s) of rekeninghouder(s) is ondertekend;
  • alle bovengenoemde gegevens zijn vermeld.

Indien een of meerdere van deze gegevens niet in orde zijn, neemt Florius contact met u op. Zo kunt u uw verzoek opnieuw in orde maken. Daarnaast controleren wij of de hypotheek, waaraan de verzekering of spaarrekening is gekoppeld, helemaal is afgelost of is gewijzigd in een nieuwe hypotheekvorm. Wanneer dit niet het geval is, neemt Florius geen contact met u op. Uw verzoek zal dan pas behandeld worden nadat uw hypotheek helemaal is afgelost of van hypotheekvorm is gewijzigd. 

Overdracht opgebouwde waarde

Meer infoSluiten
Indien uw verzoek wordt goedgekeurd draagt Florius binnen 14 werkdagen de opgebouwde waarde over aan de nieuwe verzekeringsmaatschappij of bank. Het kan voorkomen dat wij langer nodig hebben dan 14 dagen om uw verzoek te verwerken. Wij brengen u hiervan op de hoogte en vergoeden de het wettelijke rentebedrag over deze dagen aan de nieuwe verzekeringsmaatschappij of bank.

Bevestiging beëindigen verzekering of rekening

Meer infoSluiten
Nadat wij uw kapitaal hebben overgedragen sturen wij u een bevestiging. Hierin vermelden wij dat uw kapitaalverzekering of spaarrekening bij Florius is beëindigd.
Aflossen of hypotheekvorm wijzigen
Wanneer u uw kapitaal wilt overdragen dient u eerst de hele hypotheek te hebben afgelost óf uw hypotheekvorm te wijzigen naar een hypotheekvorm waar geen kapitaal eigen woning of spaarrekening eigen woning aan verbonden is. Alleen dan kunnen we het opgebouwde bedrag voor u overdragen.

Hoe lang duurt het voordat wij uw kapitaal overdragen?
Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, bekijken wij of deze voldoet aan de gestelde eisen voor een kapitaaloverdracht. Daarnaast wordt er gekeken of uw hypotheek volledig is afgelost of is gewijzigd van hypotheekvorm. Voldoet uw aanvraag aan alle eisen, dan dragen wij het bedrag binnen 14 dagen over. Florius vergoedt de wettelijke rente als wij meer dan 14 dagen nodig hebben om het bedrag over te dragen.
Heeft u vragen?
Als u vragen heeft over uw kapitaaloverdracht helpen wij u graag verder. U kunt hierover contact met ons opnemen via 033-7525000 of via het contactformulier.
Contact
Onze hypotheken
Bij Florius heb je keuze uit verschillende hypotheekvormen. Wij raden je aan om goed te kijken welke hypotheek het beste bij jou en je situatie past. Samen met een onafhankelijk hypotheekadviseur bijvoorbeeld.






Bekijk onze hypotheken
Een adviseur helpt je op weg!
Samen kijk je welke hypotheek het beste bij jouw wensen past. Er is altijd een adviseur bij je in de buurt en het eerste gesprek is vaak gratis, dus maak snel een afspraak. En bij Florius zitten we er ook klaar voor. Via de telefoon, een chatgesprek en zelfs via beeldbellen. Wel zo persoonlijk toch?
Vind een adviseur
Wie is Florius?
Klanten over ons
Disclaimer
Privacyverklaring
Dienstverleningsdocument
Hypotheekvormen
Maximale hypotheek
Renteoverzicht
Mijn situatie wijzigt
Duurzaam wonen
mijnFlorius
Nieuwsbrieven
Pers
Vind een adviseur
Verwachting hypotheekrente
Service en Contact
Voorwaarden en formulieren
Klachtenregeling
Veelgestelde vragen
Zelf gegevens wijzigen
© 2022