Persbericht
Karin Polman, nu nog directeur Florius, wordt per 1 mei 2025 directeur Hypotheken Intermediair van de ABN AMRO hypotheekmerken: ABN AMRO, Florius en Moneyou. Polman gaat centrale regie voeren over de commerciële activiteiten van de drie merken binnen het intermediaire kanaal.
Kiezen voor het intermediair
De hypotheekmarkt verandert snel, met uitdagingen zoals het woningtekort, stijgende kosten en toenemende concurrentie. Elke hypotheekverstrekker moet zich aanpassen om te voldoen aan de vraag van de markt, de adviseur en de consument. Dit is de reden om de krachten van drie hypotheekmerken te bundelen. “Door onze kennis te delen, kunnen we nog sneller inspelen op veranderende behoeftes van klanten en adviseurs”, vertelt Polman.Daarnaast spelen digitalisering, nieuwe technologieën en data ook in de financiële sector een steeds grotere rol. De ABN AMRO hypotheekmerken kunnen hierin samen grote stappen maken, om de adviseur zo goed mogelijk te bedienen. “Met onze hypotheekmerken blijven wij de adviseur op nummer één zetten, want wij weten als geen ander dat behoefte aan menselijk contact en advies nog steeds een belangrijk onderdeel is van het hypotheekproces”, aldus Polman.
Digitale koploper
Polman: “Als bank beschikken we over geavanceerde systemen en over knowhow van nieuwe technologie, zoals AI, wallets en brondata. We beschikken over veel data waarmee we de adviseur, uiteraard met toestemming van de klant, kunnen ondersteunen in het verstrekken van leads. Het intermediair kent de klant als geen ander. Met onze oplossingen willen we het intermediair optimaal ondersteunen in de contacten met zijn klant, zodat deze op de best mogelijke manier geholpen wordt. We gaan digitale oplossingen vanaf nu op één plek ontwikkelen, waarmee we onze slagkracht en snelheid vergroten.” Polman: “Ik ben er trots op dat de organisatie mij het vertrouwen geeft om dit traject in goede banen te leiden en heb veel zin om aan de slag te gaan in mijn nieuwe rol. Ik kijk uit naar een toekomst waarin ik mijn jarenlange ervaring kan inzetten om onze drie merken naar een hoger niveau te tillen en een nog betere dienstverlening voor klant en adviseur te realiseren.”