Met Florius heeft opnieuw een belangrijke marktpartij zich aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer. De bekende geldverstrekker wil een bijdrage leveren aan de ondersteuning van financieel advieskantoren en geldverstrekkers op het gebied van actief klantbeheer.
De Stichting Actief Klantbeheer is een non-profitorganisatie. Hoofddoelstelling is het vergroten van de financiële gezondheid van consumenten. Dat doet de stichting door financieel adviseurs, banken en verzekeraars met elkaar te verbinden, zodat zij de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud verhogen voor consumenten die in het bezit zijn van een of meer financiële producten.
Florius deelt al enige tijd gegevens met adviseurs als de klant daarvoor toestemming heeft gegeven en wijst hen via de module Kansrijke Momenten op kansen. De volgende stap is om als branche op een uniforme wijze adviseurs te ondersteunen in beheer, zodat adviseurs niet per geldverstrekker dit anders moeten inregelen.
Robert van Lambalgen, Manager Intermediaire Verkoop bij Florius: “Met de aansluiting bij SAK hopen we vanuit Florius ons steentje bij te kunnen dragen aan het gezamenlijk creëren van standaarden die adviseurs in staat stellen actief klantbeheer naar een hoger plan te tillen.”
Deelnemers aan de Stichting Actief Klantbeheer zijn Florius, Rabobank, BNP Paribas Cardif, FlexFront, VVP, Triple i, Nationale Hypotheekbond, NNEK, Obvion, Doelbeleggen, Figlo, ABN Amro, Adfiz, Helder Beheerd, Vereniging Eigen Huis, Dukers & Baelemans, Stater, Dialog Group, Lindenhaeghe en Advieskeuze.