Home Service en contact

Service en contact

Veelgestelde vragen

Wat is het rekeningnummer van Florius?

IBAN: NL19 ABNA 0427 0935 46 ten name van Florius te Amersfoort.

Hoe wijzig ik mijn gegevens in mijnFlorius?

Ga naar mijnFlorius en klik op ‘Zelf regelen’. Vervolgens zie je alles dat je zelf kunt regelen, netjes bij elkaar. Let op! Wil je iets wijzigen maar staat jouw hypotheek op twee of meerdere namen? Dan is het belangrijk dat je elkaar eerst machtigt. Je regelt deze machtiging eenvoudig zelf in mijnFlorius. Klik onder ‘Zelf Regelen’ op ‘Mijn partner machtigen’ en volg de stappen.

Wanneer betaal ik mijn maandtermijn?

Je betaalt jouw maandtermijn altijd achteraf. Wij stellen de incasso in voor de laatste werkdag van de maand. Dat betekent dus dat wij het maandbedrag van mei op de laatste werkdag van mei van je rekening afschrijven.

Wanneer wordt mijn ingediende declaratie uitbetaald?

Als wij jouw ingediende declaratie goedkeuren, betalen wij die binnen 5 werkdagen na indienen uit. Keuren wij jouw declaratie af? Dan ontvang jedirect na afkeuring een brief in je mijnFlorius berichtenbox met de afwijsreden. Heb je geen mijnFlorius account? Dan ontvang je deze brief binnen enkele werkdagen per post.

De automatische incasso is niet gelukt. Hoe moet ik het nu overmaken??

Als de incasso niet is gelukt kan je dit handmatig zelf overmaken naar IBAN NL19 ABNA 0427 0935 46. Vermeld daarbij je leningnummer en dat het gaat om de maandtermijn van de betreffende maand. De kans bestaat dat je nog een brief ontvangt van onze afdeling debiteuren omdat er wel een achterstand is vastgesteld.

Aflossen

Ik wil extra aflossen. Hoe werkt dat?

In mijnFlorius kan je met iDeal zelf jouw hypotheek aflossen. Klik op ‘Zelf regelen’ en kies onder ‘Aflossen’ of je 1 keer of maandelijks extra wil aflossen. Let op! Het is niet altijd mogelijk om een extra aflossing te doen. En heb je een Spaar Hypotheek of Bankspaar Hypotheek? Dan is extra aflossen ook niet altijd voordelig. Ook kan het fiscale gevolgen hebben. Neem voor advies contact op met een onafhankelijk hypotheekadviseur.

Moet ik een vergoeding betalen als ik extra wil aflossen?

Als je aflost met jouw eigen geld is dat altijd kosteloos. Eigen geld is geld dat niet is geleend. Denk aan een erfenis, schenking, loterij, uitkering uit een verzekering, spaargeld of een 'gouden handdruk'. Maar ook een deel van je salaris(verhoging), vakantiegeld of dertiende maand is eigen geld.


Uiteraard kan je ook aflossen met geld dat niet gerekend wordt tot ‘eigen geld’, zoals een lening. Wel vragen wij daar in bepaalde gevallen een vergoeding voor. In de voorwaarden lees je welke gevallen dat zijn. 

Goed om te weten:

  • Als je extra aflost, kan jouw hypotheekrenteaftrek lager worden, doordat je minder hypotheekrente betaalt.
  • Heb je een Spaar Hypotheek of Bankspaar Hypotheek? Dan is extra aflossen niet altijd voordelig. Neem voor advies contact op met een onafhankelijk hypotheekadviseur.

Ik heb een extra aflossing gedaan, maar ik zie deze niet terug in mijnFlorius. Hoe snel wordt mijn aflossing verwerkt? En wanneer wordt mijn maandbedrag aangepast?

Wij verwerken jouw extra aflossing zo snel mogelijk. Als je vandaag extra aflost, dan ontvang je binnen 5 werkdagen een overzicht met jouw nieuwe schuldrest. Vanaf dat moment zie je dit ook terug in mijnFlorius.

Rente

Hoe kan ik mijn rente verlagen?

Je ontvangt 3 maanden voordat jouw rentevastperiode afloopt een brief en een bericht in mijnFlorius. Hierin lees je welke rentes en rentevastperioden we jevoor jouw huidige hypotheek aanbieden en welke bedragen per maand hierbij horen. Je kan je instemmen met het aanbod of een andere rentevaste periode kiezen. Op de renteherzieningsdatum wijzigt dan jouw rentepercentage zonder kosten.

Wil je al eerder het rentecontract aanpassen? Dan kan je mogelijk de rente afkopen of de rente middelen. Voor het eerder openbreken van het rentecontract betaal je wel een vergoeding. Bij renteafkoop betaal je die vergoeding in 1 keer. Bij rentemiddeling betaal je die vergoeding verspreid over de nieuwe rentevaste periode terug. Als renteafkoop en/of rentemiddeling gunstig voor je is, zie je de opties in mijnFlorius.

Ik heb een brief van jullie ontvangen over de renteherziening. Wat zijn mijn opties?

Wij bieden je standaard een nieuw rentepercentage aan dat hoort bij de rentevaste periode die je nu ook hebt. Stel dat jouw huidige rentevaste periode 10 jaar is, dan bieden wij op basis van de actuele rentestanden een nieuw rentepercentage voor een periode van 10 jaar aan. Op de laatste pagina van het aanbod zie je ook de percentages voor de andere rentevaste periodes. En in mijnFlorius hebben wij berekend wat je per maand gaat betalen als je voor zo’n andere rentevaste periode kiest. Keuze gemaakt? Dan bevestig je in mijnFlorius.

Let op! Staat jouw hypotheek op twee of meerdere namen? Dan is het belangrijk dat je elkaar eerst machtigt om digitale keuzes en wijzigingen door te geven. Je regelt deze machtiging eenvoudig zelf in mijnFlorius. Klik onder ‘Zelf Regelen’ op ‘Mijn partner machtigen’ en volg de stappen.

Als wij geen reactie van je ontvangen vóór de datum dat je keuze bekend moet zijn, gaan wij er vanuit dat je akkoord gaat met ons aanbod. Je ontvangt dan een bevestiging met de vastgestelde rente en rentevaste periode.

Ik heb een brief van jullie ontvangen over de renteherziening. Wanneer moet ik mijn keuze uiterlijk doorgeven?

In de brief staat een datum vermeld waarop jouw keuze bij ons bekend moet zijn. Je kan jouw keuze op verschillende manieren aan ons doorgeven.

  • Per post: verstuur het ingevulde en ondertekende formulier naar:
    Florius
    Antwoordnummer 5000
    3800 WB Amersfoort
  • Per e-mail: scan het ingevulde en ondertekende formulier, of maak er een goede foto van, en mail deze naar service@florius.nl.
  • In mijnFlorius: bevestig jouw keuze in mijnFlorius.

Let op! Staat jouw hypotheek op twee of meerdere namen? Dan is het belangrijk dat je elkaar eerst machtigt om digitale keuzes en wijzigingen door te geven. Je regelt deze machtiging eenvoudig zelf in mijnFlorius. Klik onder ‘Zelf Regelen’ op ‘Mijn partner machtigen’ en volg de stappen.


Contact

We staan telefonisch voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

033 - 752 50 00
Florius Hypotheken
Bel mij terug

Meer contactopties

Chat met Florius Mail met Florius Florius op Facebook Florius op Twitter

Uw terugbelverzoek is verzonden. We nemen contact met u op.
Oeps, er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens.
Telefoon
via de telefoon zijn wij nu niet bereikbaar
Chat
de chat is niet beschikbaar
Social
E-mail
antwoord binnen 2 werkdagen

Correspondentieadres

Florius
Postbus 1700
3800 BS AMERSFOORT

Ons e-mailadres is service@florius.nl

Klacht indienen

Wij willen graag dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Toch loopt het soms anders. Dit vinden wij vervelend. Laat ons weten wat jouw klacht is, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Klachtenregeling 

Wie is Florius?
Klanten over ons
Disclaimer
Privacyverklaring
Dienstverleningsdocument
Hypotheekvormen
Maximale hypotheek
Renteoverzicht
Mijn situatie wijzigt
Duurzaam wonen
mijnFlorius
Nieuwsbrieven
Pers
Vind een adviseur
Verwachting hypotheekrente
Service en Contact
Voorwaarden en formulieren
Klachtenregeling
Veelgestelde vragen
Zelf gegevens wijzigen
© 2022