Jouw saldo-opgave

De saldo-opgave wordt ook wel de jaaropgave of financieel jaaroverzicht genoemd. Op je saldo-opgave staat hoeveel rente je in een jaar hebt betaald. Ook staat erop hoe hoog je hypotheek was aan het begin en aan het einde van het jaar. Deze gegevens heb je nodig voor je belastingaangifte. Na afloop van elk jaar vind je weer een nieuwe saldo-opgave in mijnFlorius.

Wil jij je saldo-opgave ook digitaal ontvangen in plaats van per post?
Dat kan! Veel klanten maken hier al gebruik van. En dat scheelt weer papier. Je past eenvoudig je correspondentievoorkeur aan in mijnFlorius (klik op ‘Mijn profiel’ en daarna op ‘Voorkeuren’). Je ontvangt dan voortaan zo veel mogelijk communicatie van ons digitaal. Nog geen mijnFlorius? Maak dan snel een nieuw account aan.

Je saldo-opgave 2021 staat klaar!

Deze heb je nodig voor je belastingaangifte. Bekijk je saldo-opgave in mijnFlorius.
Oude saldo-opgaven kan je daar ook inzien.

Deel je gegevens

Als je toch ingelogd bent in mijnFlorius, geef dan gelijk toestemming voor het delen van je gegevens met je hypotheekadviseur. Zo kan hij je nog beter van dienst zijn!
Geef toestemming

Deel je gegevens

Als je toch ingelogd bent in mijnFlorius, geef dan gelijk toestemming voor het delen van je gegevens met je hypotheekadviseur. Zo kan hij je nog beter van dienst zijn!
Geef toestemming

Inloggen in mijnFlorius

Langer dan een jaar niet ingelogd in mijnFlorius? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Of kies ervoor om met iDIN in te loggen.

Veelgestelde vragen

Je ontvangt de papieren saldo-opgave uiterlijk eind januari 2022. Zeker! Veel klanten maken hier al gebruik van. En dat scheelt weer papier. Je kunt je saldo-opgave (en andere communicatie van Florius) in mijnFlorius ontvangen. Je past je correspondentievoorkeur eenvoudig hierin aan. Ga in mijnFlorius naar ‘Mijn profiel’ en geef onder ‘Voorkeuren’ aan dat jouw correspondentievoorkeur 'digitaal' is. Je ontvangt dan voortaan zo veel mogelijk communicatie van ons digitaal. Nog geen mijnFlorius? Maak dan snel een nieuw account aan.

Als je saldo-opgave niet klopt, neem dan contact met ons op.

Je kunt deze downloaden in mijnFlorius. Of vraag een kopie van je saldo-opgave op door ons een e-mail te sturen Extra aflossingen verwerken wij één keer per maand. Omdat we je aflossing soms al eerder hebben ontvangen, betaal je dan een aantal dagen te veel hypotheekrente. Het bedrag dat je te veel hebt betaald, ontvang je van ons terug als extra aflossing op je hypotheek. Dit kan komen doordat je in 2021 een nieuwe rentevastperiode of een nieuwe hypotheekvorm hebt gekozen. Je krijgt dan nieuwe leningdelen met nieuwe leningdeelnummers. Binnen drie maanden nadat je jouw hypotheek hebt afgelost, sturen wij je via de post een aflossingsnota en saldo-opgave. De gegevens van deze saldo-opgave kun je gebruiken voor het invullen van je belastingaangifte. Heb je jouw saldo-opgave niet ontvangen, of kun je deze niet meer vinden? Neem dan contact met ons op om een kopie te ontvangen. Je saldo-opgaven van 2020 en eerder vind je in mijnFlorius, op de pagina Saldo-opgave.

Toelichting saldo-opgave 2021

Wat staat er allemaal op je saldo-opgave? In de Toelichting saldo-opgave 2021 leggen we je graag uit wat de begrippen en bedragen op je saldo-opgave betekenen.

Meer informatie

Onze hypotheken

Bij Florius heb je keuze uit verschillende hypotheekvormen. Wij raden je aan om goed te kijken welke hypotheek het beste bij jou en je situatie past. Samen met een onafhankelijk hypotheekadviseur bijvoorbeeld.

Wijzigen in mijnFlorius

Wil je een wijziging doorgeven? Vaak kan dit ook direct in mijnFlorius.

Een adviseur helpt je op weg!

Samen kijk je welke hypotheek het beste bij jouw wensen past. Er is altijd een adviseur bij je in de buurt en het eerste gesprek is vaak gratis, dus maak snel een afspraak. En bij Florius zitten we er ook klaar voor. Via de telefoon, een chatgesprek en zelfs via beeldbellen. Wel zo persoonlijk toch?