Bij Florius is het in veel gevallen mogelijk uw hypotheek te verhogen zónder dat u daar zelf documenten voor hoeft aan te leveren. Dit kan wanneer uw gegevens direct opgehaald kunnen worden bij de overheidsbronnen die over deze gegevens beschikken. Zoals het UWV en MijnOverheid. Hiervoor biedt Florius u en uw adviseur twee opties: Ockto en iWize, waarbij iWize werkt via het klantenportaal van uw adviseur.
In plaats van dat u dus zelf uw documenten bij elkaar hoeft te zoeken, geeft u toestemming aan een applicatie om deze gegevens direct op te halen bij bijvoorbeeld MijnOverheid of het UWV. Hierdoor wordt het zelf aanleveren van documenten als het identiteitsbewijs of werkgeversverklaring veelal overbodig.
Bespreek met uw adviseur welke optie in uw geval gebruikt kan worden voor het ophalen van uw gegevens.
Ockto is een app die uw gegevens op een veilige en eenvoudige manier ophaalt bij officiële (overheids)instanties zoals MijnOverheid en UWV en ze daarna deelt met uw adviseur en Florius.
Wanneer u de Ockto app doorlopen heeft, zal uw adviseur deze gegevens alleen gebruiken voor uw aanvraag. Op de website van Ockto vindt u meer informatie.
Nadat u de Ockto-app gedownload heeft, opent Ockto één voor één de websites van de overheidsinstanties die de benodigde gegevens voor uw aanvraag kunnen leveren. Bij iedere website logt u in met uw DigiD-account. Vervolgens laat Ockto in een overzicht zien welke gegevens het van deze website zal ophalen. Pas als u akkoord bent, verstuurt Ockto ze via een beveiligde verbinding naar Florius. Als u de app afsluit, verwijdert Ockto de gegevens weer. Ockto bewaart dus niks. Wilt u meer weten? Kijk dan het handige instructiefilmpje.
Goed om te weten: U kunt Ockto gebruiken voorafgaand of tijdens het gesprek met uw adviseur. Wanneer u voorafgaand aan uw adviesgesprek uw gegevens met hem en Florius wilt delen, kan uw adviseur u een verzoek sturen naar uw mijnFlorius berichtenbox waarmee u vanuit huis Ockto kunt gebruiken.